Skuespillernes fortolkning af de elskede karakterer inspirerer seere verden over. Foto: Shutterstock

Stranger Things fans over hele verden har de seneste måneder lavet forskellige kreative værker på baggrund hitserien. Gennem Netflix får de fansene nu lejlighed til at vise deres personlige fortolkninger af de kendte karakterer frem for offentligheden. Det sker på en særudstilling i København i august.

Få serier har taget serie-markedet med storm som Stranger Things har formået.

Stranger Things’ tredje sæson blev set af mere end 40 millioner husstande indenfor de første par dage efter premieren. Hypen kan også ses på de sociale medier. Her har fans fra hele verden sommeren over delt deres kærlighedserklæringer til serien gennem forskellige kunstværker af tegninger, grafik og andre kreative indslag. 

Nu får de forskellige kunstnere mulighed for at dele deres begejstring med flere fans. Netflix samler nemlig værker fra både Danmark og udlandet på en særudstilling i København. Udstillingen indeholder blandt andet værker fra Anders Morgenthaler og Kimmi Kawauchi med flere. 

En af de fans, der har bidraget til udstillingen, er tegneren Nadia Axel. Hun fortæller i en pressemeddelelse:

”Stranger Things er blevet et kæmpe internationalt fænomen, hvor folk samles om deres interesse for en spændende historie, 80’er popkultur og skæve karakterer tilsat en knivspids horror. Jeg er vildt glad for at kunne bidrage med mit arbejde og min stil til de karakterer, jeg elsker at følge. Det er fedt at få lov til at udbygge universet og historien yderligere gennem ens kreativitet.”

De besøgende på udstillingen vil få en følelse af at komme ind i selveste Starcourt Mall fra seriens tredje sæson. Der vil også blive serveret mad og drikke i ægte Stranger Things stil (hvem sagde Scoops Ahoy?!) og være arkadespil samt unikke give aways.

Udstillingen foregår den 22. august på Docken Færgehavnsvej 35, 2150 København. Den er mellem kl. 12 – 22 hvor de forskellige danske og internationale fans bliver udstillet i en ægte 80’er fernisering.