Foto: Annoncør

Annoncørbetalt indhold

Har I en lækker produktbase, som I gerne vil have bliver fundet af endnu flere mennesker, end det lige nu er tilfældet? Vækst kræver tilpasning til markedet – det er I med garanti allerede klar over. Det kan også være, I allerede har skitseret forskellige planer for, hvordan I bedst synliggør jer, så I kan følge med den udvikling, der er på markedet. Men har I overvejet Amazon Ads?

Amazon er ikke altid den platform, man først tænker på, men rigtig mange danskere lægger vejen forbi i deres digitale handel – så hvorfor ikke sørge for, at det er et af de steder, hvor I øger jeres synlighed? Hver eneste digitale platform eller søgemaskine har forskellige algoritmer, og det er noget af det, man skal kende til, før man kan planlægge en kampagne ordentligt. Derfor kan det da også god betale sig, hvis I overvejer at samarbejde med et marketingbureau, der har specialisering inden for netop Amazon Ads. Læs mere her om annonceringen.

Gør besøgende til købere

En ting er, at der er mange, der besøger din webside – men hvor mange af de besøgende køber egentlig et produkt, der sælges? Gennemsnitligt kan det ses, at 2,8 % af dem, der klikker på en annonce på Google Ads, ender med at foretage et køb på siden. På Amazon Ads er raten væsentligt højere og rammer omkring 10 %. Det handler i høj grad om, at Amazon er målrettet salg, så køberne forventer, at det er det, de skal, når de er på siden.

Hvis I har fået sat en annonce sammen, der rammer helt perfekt, så er chancen for, at dem, der kigger på jeres webshop, faktisk også ender med at købe noget, væsentligt højere. Det kan være en fordel for jer, men det er vigtigt, at I er i stand til at få analyseret de købsmønstre, der er hos kunderne.