Der er mange ansvarsområder forbundet med det, at drive en forretning. Som ejer af en lille- eller mellemstor virksomhed er det din opgave at sikre, at alt fungerer som det skal, og at der tages hånd om de mest essentielle arbejdsopgaver.
Sponsoreret indhold
Det kan dog være en både dyr, og ressourcekrævende proces, at ansætte medarbejdere der f.eks. kan tage hånd om opgaver såsom telefonpasning, e-mail håndtering, kalenderbooking, og andre områder forbundet med kundeservice. Af selvsamme grund vælger flere og flere små- og mellemstore virksomheder at outsource kundeservice til eksterne partnere såsom et call center, der kan klare de forskellige opgaver. Læs denne artikel, og find ud de 3 grunde til, at du bør overveje at outsource din virksomheds kundeservice.
Løsning skræddersyet til dine behov
Kundeservice i sig selv er et vidt begreb, og kan inkludere mange forskellige former for tjenester. Kundeservice kan f.eks. være telefonservice, e-mail håndtering, administrering af chat funktioner på en hjemmeside, booking af aftaler, m.m. Når
du kontakter et callcenter i forbindelse med outsourcing af din virksomheds kundeservice vil du derfor have mulighed for at få skræddersyet en løsning der passer til dine specifikke behov. Telefonpasning kan f.eks. være en god idé hvis din virksomhed får en masse opkald i forbindelse med en shitstorm. Modsat kan håndtering af din virksomheds centrale mailboks være mere ideelt at outsource hvis flere af dine kunder skriver mails for at få information. Hvis din virksomhed tilbyder tjenester hvor kunderne skal have mulighed for at booke en konsultation kan en service som kalenderbooking måske være passende.
Uanset hvilken branche din virksomhed er i, eller hvilke behov der er for kundeservice, er det oftest muligt at skræddersy en løsning når du kontakter et callcenter i forbindelse med outsourcing af kundeservice. På denne måde kan du tilbyde dine kunder den præcis gode service som de kender fra din virksomhed, uden at gå på kompromis på nogle fronter.
Få frigjort tid og ressourcer
En anden væsentlig grund til at flere og flere små- og mellemstore virksomheder vælger at outsource deres kundeservice til eksterne partnere, er muligheden for at få frigjort både tid og ressourcer. Det skyldes primært, at det kan være ressourcekrævende som ejer af en lille- eller mellemstor virksomhed at ansætte og optræne en medarbejder som kan stå for de forskellige tjenester indenfor kundeservice på både telefon, e-mail og live chat.
Ved at outsource alle tjenester indenfor kundeservice til en ekstern partner som et callcenter, får du som ejer af en lille- eller mellemstor virksomhed mulighed for at sparer både tid, og ressourcer, som kan bruges andetsteds. Dette kan være særligt
fordelagtigt i en lille- eller mellemstor virksomhed, da der generelt er færre økonomiske ressourcer, og mandskab.
Spar penge på den lange bane
Udover at du som ejer sparer både tid og ressourcer, sparer du også penge på den lange bane ved at outsource din virksomheds kundeservice til et callcenter. Dette skyldes, primært, at du slipper for at ansætte medarbejdere internt der skal sørge for at varetage de forskellige arbejdsopgaver.
Hvis du dermed overvejer at outsource din virksomheds kundeservice kan du kontakte et callcenter for en konsultation omkring hvilke muligheder, de kan tilbyde dig. Herefter kan du så tage stilling til, om det er noget der kunne være interessant for dig og din virksomhed.