København er selvfølgelig et hotspot for dagligvarebutikkerne. Der er mange penge at tjene, hvis man vinder kampen om kunderne. Nu er en af de førende aktører er klar til at tage et stort skridt i konkurrencen om de københavnske kunder. Der er planer om at åbne nye butikker over hele byen.
Fra Irma til Coop 365
Tidligere i år begyndte lukningen af Irma-butikker over hele landet, hvilket banede vejen for Coops nye discountkoncept, Coop 365. Fem nye Coop 365-butikker vil åbne i København i de kommende uger, og de vil tilbyde et udvalg af varer, som kunderne kender fra Irma. Dog uden Irma-logoet.
Disse nye butikker vil ikke blot være en kopi af de eksisterende 365-discountbutikker. De vil indeholde velkendte varer fra de tidligere Irma-butikker, hvilket giver et unikt præg til discountkonceptet.
Ekspansion i Hovedstaden
Coop er ikke alene om at fokusere på København. Lidl har også planer om at åbne 10-20 nye butikker i hovedstaden inden for de næste fem år, og Salling-koncernen, som driver Føtex, Netto og Bilka, har også et stærkt fokus på hovedstaden.
Detail-ekspert Bruno Christensen mener, at kæderne simpelthen ikke har råd til at ignorere landets største by.
Åbningsdatoerne for de kommende 365-discountbutikker spænder fra den 18. august til den 22. september. En del af denne nye satsning inkluderer en klar grøn linje med mere økologi og 10 procent bonus på frugt og grønt.
Coop har ambitioner om at tilbyde en stram og ryddelig butiksoplevelse. Med fokus på økologi og grønt, ønsker de at skabe en ny standard for dagligvarehandel i København.